duminică, 11 decembrie 2011

Despre datoria pe care o avem fata de noi insine

Aceasta zi de duminica m-a facut sa meditez putin la mine,la viata mea,la ceea ce cred eu ca ar trebui sa fac pentru a fi fericita,la scopul pe care il am in viata,la datoria pe care o am fata de mine insami.Faceam asta stand si lecturand una alta pentru facultate intr-un mod,se intelege, cat se poate de superficial,dupa o discutie avuta cu o prietena care mi se plangea ca ea e grasa,urata,ca nu se mai suporta(evident,fara sa fi tinut vreo dieta pana la capat,asteptand parca ca rezultatul obiceiurilor ei alimentare din trecut sa dispara de pe corpul ei,ca prin magie,si dand vina pe destin,pe viata,pe tendinta ei innascuta spre ingrasare) Nu stiu cum sunteti voi restul,dar eu niciodata nu am trait pasiv,mai putin in prezent si mai mult in trecut sau in viitor,asteptand mereu vremuri mai bune,mereu sa vina acel ceva care sa schimbe totul.Nimic nu e mai gresit decat ca tu,ca persoana,sa existi si sa nu traiesti,sa nu`ti cultivi talentul si pasiunile,sa nu faci o cariera din acestea,sa ai vesnic 5kg in plus pe care din lipsa de vointa si nimic altceva sa nu le poti da jos,sa nu ai grija de corpul tau si de mintea ta in egala masura.A trai pentru mine inseamna a creste in fiecare secunda,a te dezvolta ca persoana,a fi mereu cu zambetul pe buze si a gandi pozitiv,a depasi obstacolele prin perseverenta si gandire optimista,a manca sanatos sau cel putin a incerca sa faci asta ( eu una sunt dependenta de dulciuri si ma lupt cu ele incercand sa le reduc+ sunt fumatoare si in privinta asta nu fac nimic).Nu ma refer neaparat la a-ti schimba obiceiurile proaste astfel incat sa devii perfectiunea intruchipata,ci astfel incat sa ajungi sa fii multumit si fericit cu tine insuti.Da,fumez atata timp cat nu vad ca ma aflu in pericol , si mananc dulciuri atata timp cat nu pun un gram pe mine,insa incerc sa merg la sala de minim 2 ori pe saptamana,nu fac excese alimentare,imi ingrijesc tenul,parul ,corpul.Citesc,ma informez,sunt activa,lupt pentru mine.Nu sunt perfecta,nici pe departe,dar m`am invatat sa ies din zona de confort,si sa muncesc pentru a deveni ceea ce imi doresc.Nici nu condamn kilogramele in plus,atata timp cat persoana care le are le poarta cu mandrie si se simte perfect in pielea ei.Dar daca exista acea nemultumire,acea dorinta de mai bine,pai atunci sa stie X ca in mainile sale sta reteta spre a deveni ceea ce isi doreste,totul e chestie de vointa,pentru ca in fond noi suntem de multe ori proprii nostri dusmani,ducem o lupta cu noi insine.Daca esti grasa(exceptand fetele cu probleme reale de sanatate), tu esti de vina,tu ai facut sa fii asa,fiindca nu ti-ai respectat corpul ,asa ca nu veni acum si plange ca ai ajuns in situatia asta,ci actioneaza,fa,incearca ! Asa ca fetelor,nu va  complaceti niciodata intr-o situatie care va stanjeneste sau va face sa va simtiti mai putin multumite de voi insiva,luptati , fie ca e vorba de kilograme in plus,job,facultate,iubire etc.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu